10 años cumpre "El Llumbreiru"…

6 may 2015 0 comentarios

…y dalgunu más lleva Furmientu, l’asociación que lu asoleya trimestralmente trabayando pola visibilidá  y recuperación del llionés na provincia de Zamora.

L’interés por un idioma nuna situación tan difícil cumo la del llionés, xurde na mayor parte de los casos por un fondu amor pola tierra y la cultura propia, un amor que davezu puede vese tristemente emporcáu por dalguna suerte de xovinismu que lleva a entender la llingua cumo un calce pa outras cousas en llugar d’un fin en sí mesmu. Nun son precisamente poucas las muestras que podemos arrecadar d’aquello, mui especialmente nesti eiru d’Internet, au abonda l’usu d’un llionés faltu de rigor y chenu d’artificiales hiperdiferencialismos qu’escapan de la realidá oral y viva y que cumo muito sirven p’alimentar la pantasía na que mora aquel que los emprea, pantasía n’onde esi virtual modelu de llingua ye una reliquia única y diferente dafeitu a tódolos idiomas que s’alcuentran na contorna d’un superimperiu racial y galácticu. En fin, una ridícula mentalidá que lo único qu’espeya ye la galbana y la falta d’interés d’unos cuantos por conocer la realidá de la nuesa llingua y facer dalgo daveras curioso porque nun se pierda. Lo peligroso d’esto ye la cantidá de xente bienintencionada, con arrancaderas y ganas por deprender llionés que por desconocimientu puede chegar a entender a esta xentiquina cumo’l sou referente ou guía pa facelo.
Esta parolada prántola precisamente pa entender la filosofía de Furmientu y lo que tien feito a lo llargo de todos estos años, que ye todo lo contrario. Dende la sua nacencia dica güei y fuxendo de dobres intenciones, banderines y patrioterismos, realizoron un rigurosu llabor por conocer la realidá oral de las variedades del nuesu idioma na provincia de Zamora y torgar el sou desaniciu. Entre las muitas actividades que vienen llevando a cabu, n’onde El Llumbreiru ye outra de tantas, nun faltoron concursos de recoyida de vocabulariu y toponimia tradicional, xornadas divulgativas, charlas, esposiciones ou propuestas a ayuntamientos pal usu y recuperación de la toponimia tradicional. La sua revista, que cumpre agora diez años, ye la meyor muestra del sou llabor y nella puntualmente podemos conocer toda l’actualidá del procesu de recuperación y dignificación del llionés, asina cumo atopar mui bien de muestras, a través de traducciones, poemas ou rellatos, del llionés qu’inda güei pervive en Zamora ou interesantes artículos acerca d’él. Precisamente y por casu, nesti postrer númaru (el cuarenta concretamente) podemos ller un interesantísimu artículu acerca de las diferentes formas de conxugación del verbu ser en cuantas al llugar n’onde se dean, dalgo bien prestoso p’aquellos más interesaos na llingua que nas pancartas y las bandeiras.

Confío en que despuéis d’esti númaru cheguen polo menos outros cuartenta más, Furmientu fai falta y muito tanto en Zamora cumo en todu’l dominiu llingüísticu.

La mia norabona más sincera.

Fuente: xairu.info

Debes estar registrado y con tu cuenta para poder insertar comentario o también usar tu usuario de Facebook para insertar tus comentarios:

Comenta esta noticia en Facebook

cerrar