a favor del dominio LLI en internet

13 ene 2007 0 comentarios

Las Asociaciones Culturales que lo deseen que se pongan en contacto para canalizar la fuerza de cara a conseguir el dominio lli en internet. Comunicado remitido a los medios de comunicación del Pais Leonés.
COMUNICÁU DE PRENSA-LLIONES

L’Asociación Cultural Montaña de Vadinia, tandu al tantu de la polémica surdida estas datas nos medios de comunicación sobru l’algamar un domiñu pal ámbito cultural y llinguísticu llÏonés, y en esaminandu las dúas posibilidaes amentadas, éstu yía “leo” y “lli”, cuntandu cunque tamos falandu d’un domiñu cultural y llinguísticu, y n’oservandu que tolos domiños reconocíos pa comunidaes culturales y llinguísticas, tantu los que yá hai cumu los que s’alcuentran en trámites, amuésanse na llingua del respeutivu ámbitu cultural y llinguísticu, considera que la única alternativa posible ye’l “.lli” yá que sedrían enforma raru pidir a la ICANN, institución reguladora de los domiños d’Internet un domiñu sofitánduse na esistencia d’una comunidá cultural y llinguística peru pidiéndulu nuna llingua desemeyada.
Las Nuevas Teunoloxías de la información y la Comunicación (TICs) supunxeran una nueva ferramienta pa la utilización, promoción y difusión de la llingua llïonesa, L’apaición de bien de webs en llïonés, el sou usu en blogs, foros, chats, mensaxería istantánia, correyos lletrónicos y demás ferramientas que nos proporcionan las TICs son guei un feichu. Arribaos a esti puntu, ye necesariu sigir avanzando, Y ye necesariu aproveichare las ventaxas que pa los idiomas minorizaos, cumu’l casu del Llïonés, nos ufierta Internet.
Poru, l’ Asociación Cultural Montaña de Vadinia, que tien entre los sous finxos cimeiros la promoción de tolos aspeutos culturales de ráigame llïonés, y considerandu qu’internet ye guei un mediu fundamental ya imprescindible pa la difusión de la cultura llïonesa na estaya rural, decidiera sofitare la ñiciativa pa facer el pidimentu del domiñu “.lli” pal ámbitu cultural y llinguísticu llïonés, asina cumu entrar a formare parte de la plataforma d’asociaciones culturales que sofitan y patrocinan la petición ante la ICANN del nomáu domiñu “.lli”.

COMUNICADO DE PRENSA-CASTELLANO

La Asociación Cultural Montaña de Vadinia, hallándose al corriente de la polémica que se está suscitando estos días en los medios de comunicación sobre la consecución de un dominio para el ámbito cultural y lingüístico leonés, y habiendo examinado las dos posibilidades mencionadas, a saber “.leo” o “.lli”, teniendo en cuenta que se está hablando de un dominio cultural y lingüístico, y habiendo observado que todos los dominios reconocidos para comunidades culturales y lingüísticas, tanto los ya existentes como los que se hallan en trámites, se expresan en la lengua del respectivo ámbito cultural y lingüístico, considera que la única alternativa posible es el “.lli” ya que resultaría un poco extraño pedir a la ICANN, institución reguladora de los dominios en Internet, un dominio basándose en la existencia de una comunidad cultural y lingüística, pero pidiéndolo en una lengua diferente.
Las nuevas tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs), han supuesto una nueva herramienta para la utilización, promoción y difusión de la lengua leonesa. La aparición de numerosísimas webs en Llionés, su uso en blogs, foros, chats, mensajería instantánea, correos electrónicos y demás herramientas que nos proporcionan las TICs son hoy un hecho. Llegados a este punto, es necesario continuar avanzando. Y es necesario aprovechar las ventajas que para los idiomas minorizados, como el caso del Llïonés, nos ofrece Internet.

Por este motivo, la Asociación Cultural Montaña de Vadinia, que tiene entre sus objetivos fundamentales la promoción de todos los aspectos culturales de sustrato leonés, y considerando que internet es hoy un medio fundamental e imprescindible para la difusión de la cultura leonesa en el ámbito rural, ha decidido apoyar la iniciativa de solicitar el dominio “.lli” para el ámbito cultural y lingüístico leonés, así como entrar a formar parte de la plataforma de asociaciones culturales que apoyan y patrocinan la petición ante la ICANN del citado dominio “.lli”.

El Presidente: Antonio Gonzalez
asociacion.vadinia@gmail.com
Riaño(Leon)

Debes estar registrado y con tu cuenta para poder insertar comentario o también usar tu usuario de Facebook para insertar tus comentarios:

Comenta esta noticia en Facebook

cerrar