Constitución en Lengua Leonesa

7 dic 2005 0 comentarios

Versión íntegra de la introducción a la edición bilingüe (leonés/español) de la Constitución.Los párrafos en negrilla fueron “eliminados” en la edición impresa así como el nombre del autor quien ni siquiera fue invitado a la presentación del texto. ¿Resumen lógico motivado por el tamaño del texto original? ¿Es ésto ético sin contar con el autor que nunca fue informado? ¿Censura, tal vez afan de protagonismo (que no se deseaba compartir), simplemente ingratitud o una extraña mezcla de todo ello? o, ¿Debemos, simplemente, presumir la MALA FE que trataba de difuminar las reivindicaciones leonesesistas?

Quienes lean este preámbulo pueden sacar sus propias conclusiones.

25 AÑOS DE CONSTITUCIÓN, 25 AÑOS DE LLIBERTÁ

¿Veinticincu años? ¿veinticincu años yá? ¡Un cuartu de sieglu! Tiempu suficiente, quizá, pa güeyar al zurrón de los recuerdos, para rebuscar nel fondu y pa sacare conclusiones. Más d’una xeneración de llïoneses (d’españoles) creciera y desendolcárase en democracia plena; peru cuandu tou entama a facere más de veinte años, el tópicu de que cualesquier tiempu pasáu si nun fou meyor, al menos fou’l que valíu la pena vivire, minaza conos sous fantasmas munchas de las reflesiones y de las percepciones cotidianas.

N’efutu, yeran los años de los “lluchadores pola llibertá”, peru d’una “llibertá ensin ira” que suañábamos achisgandu la fin d’un llargu túnel, pa dalgunos (estudios acá y acullá) malpenas atisbáu. Yera tamién la alegría de desenterrare raigañu de dos mil años, de perseguire la utopía d’un gobiernu y una dellimitación rexonal más cercanos a los nuesos contornos ancestrales, yera la persecución d’unos suaños que, pa munchos, frayáronse, confrontaos con una firiente y ominosa rïalidá, yera…

“Cuéntame una hestoria, güelu”, repetíamos, con aquel encendíu romance, nos nuesos años d’escuela.

Puede leer el artículo completo aqui

Debes estar registrado y con tu cuenta para poder insertar comentario o también usar tu usuario de Facebook para insertar tus comentarios:

Comenta esta noticia en Facebook

cerrar